Penktadienis, 29 kovo, 2024

Profesionalaus lenktynininko patarimai: kaip suvaldyti automobilį rudens keliuose

Ar jau skaitėte?

Atėjus lietingam metų sezonui vis dažniau tenka važinėti slidžiose gatvėse ir keliuose, kurių danga dažnai labai skirtinga. Ruduo – metas, kuomet vairavimo sąlygos keičiasi iš esmės. Rytą gali čiuožinėti, dienos metu mėgautis saule, o naktį prisiminti žiemos vairavimo ypatybes. Profesionalus lenktynininkas Dominykas Butvilas teigia, jog dėl to būtina keisti ir vairavimo stilių.

- Reklama -


Geri valytuvai ir švarūs stiklai

„Rudenį tiek matomumas, tiek automobilio sukibimas su keliu visai kitokie nei vasarą. Todėl visų pirma privalu atitinkamai įvertinti pačią transporto priemonę, jos būklę. Ir, be abejonės, keisti vairavimo stilių“, – sako „Alfa Romeo Stelvio“ vairuojantis lenktynininkas.

Jis primena, jog atėjus tamsiajam metų laikui teks daugiau važiuoti esant prastesniam apšvietimui ir matomumui. O blogas matomumas – didžiausias vairuotojo priešas tiek mieste, tiek užmiestyje.

„Visų pirma patarčiau pasikeisti valytuvus. Nemažai žmonių juos naudoja metų metus, tačiau seni valytuvai labai prastai atlieka savo funkcijas, o tai gali sukelti tikrai didelių problemų. Pavyzdžiui, sulėtės reakcijos laikas siekiant išvengti kliūties, išaugs tikimybė laiku nepastebėti pėsčiojo“, – tvirtina D. Butvilas.

Geras matomumas susijęs ir su švariais stiklais. Jeigu automobilio stiklas linkęs greitai apsitraukti garais, tikėtina, kad reikia keisti salono oro filtrą. Jie nėra brangūs, užtat šviežias oras salone suteikia daug komforto ir padeda įveikti garavimą. Taip pat, jei garuoja priekinis stiklas, patariama naudoti kondicionierių.

Sportininko žodžiais, kita privaloma sąlyga – padangos. Dažnai dar iki jų keitimo laiko pradžios vairuotojai susiduria su šalnomis. Šios naktimis sudaro blizgų ledo paviršių ant asfalto, kuris gali būti itin slidus.

- Reklama -

„Svarbu žinoti, jog pirmosios užšąla viadukų ir tiltų dangos, ten ledas susiformuoja ankščiausiai. Jei važiuojate anksti ryte ir temperatūra žemesnė kaip 2 laipsniai, būkite ypatingai atidūs. Ypač, jei mašina vis dar su vasarinėmis padangomis“, – pasakoja profesionalas.

Kaip netapti keleiviu prie vairo

Atskira tema, ypač aktuali rudens sezono metu – akvaplaniravimas: „Tai – daugelio vairuotojų siaubas. Tai tas momentas, kada padanga nebesugeba išstumti viso ant kelio esančio vandens ir vietoj to, kad važiuotų asfaltu, pradeda slysti vandeniu. Tuo metu automobilis tampa nevaldomas.“

Jo teigimu, tokių situacijų galima išvengti keliais būdais. Pirma – būtina įvertinti savo padangas ir pasirinkti tinkamą greitį. Viskas gana paprasta: kuo mažesni grioveliai ant protektoriaus, tuo mažiau vandens padanga gali išstumti. Paprastai kalbant – kuo „plikesnė” padanga, tuo lėčiau turėtumėte važiuoti per vandenį.

Lenktynininkas akcentuoja, jog kiekviena padanga turi savo ribą: „Tad net jei važiuojate pakankamai šviežiomis, apynaujėmis padangomis, esant per dideliam kiekiui vandens arba stipriai viršijus greitį nuo akvaplaniravimo nesate apsaugotas.“

Kitas jo patarimas – esant gausiam lietui nevažiuoti vėžėmis, kuriose telkšo vanduo. Važiuojamojoje dalyje išspaustos vėžės jį surenka, vandenį sluoksnis jose yra gilesnis. „Tokiu atveju patarčiau važiuoti šalia vėžių, kur matomas asfaltas, o ne vanduo. Tai – saugesnė trajektorija“, – teigia „Alfa Romeo Stelvio“ vairuojantis profesionalas.

Jis pasidalino ir iškalbinga konkrečia istorija, šią vasarą nutikusia pažįstamam asmeniui, kuriam sportininkas pardavė savo mašiną ir kuris neįvertino jos galimybių.

„Draugas važiavo šviežiai paklotu asfaltu. Lijo, ant posūkio buvo šiek tiek purvo. Jis net nespėjo suprasti, kaip automobilis pradėjo slysti šonu ir nuskrido į šalikelę. Laimei, kad neįvirto į griovį ir į nieką neatsitrenkė. Vėliau jis man sako: nesitikėjau, kad taip slidu. Aš paklausiau, ar pasikeitė padangas, mat buvau įspėjęs, jog esamos vasarinės jau nebetinkamos šlapioms kelio sąlygoms. Atsakymą žinojau: tikrai ne. Supraskime: tokiu atveju žmogus atsiduria ne vairuotojo, o keleivio vietoje. Jam belieka lauki ir tikėtis geriausio, tai yra, kad viskas baigsis laimingai. Todėl sakau, kad kai vairuojame – būkime vairuotojai, o keleivius vežkime saugiai. Tam užtenka minimalaus pasirengimo ir atidumo. Saugių kelionių!“, – linki profesionalus lenktynininkas D. Butvilas.

TOP naujienos

Į Kauną atgabenta didžiulė asmens apsaugos priemonių medikams siunta

Šį rytą Kauno oro uoste nusileido lėktuvas su daugiau nei 3,2 mln. asmens apsaugos priemonių Lietuvos medikams. Iškrovus jos iš karto bus gabenamos 5...

Panevėžio rajone nuo kelio nuvažiavo automobilis, žuvo du vyrai

Pirmadienio vakarą Panevėžio rajone eismo įvykio metu žuvo vairuotojas ir keleivis, pranešė Policijos departamentas. Teisėsaugos duomenimis, pirmadienį apie 19.47 val. Pavašuokių II kaime lengvasis automobilis...

Ekstremalių situacijų metu masiniai renginiai uždarose patalpose nevyks

Jokie masiniai reginiai uždarose patalpose Lietuvoje nevyks bent iki kovo 27 d. Šie privalomi reikalavimai galios visoms šventėms, sporto renginiams, teatrams, koncertams, parodomos ir...

Sniego kasimas: kaip nepasitempti nugaros ir išvengti kitų traumų?

Žiemos darbai lauke lemia, kad vaistinėse pasirodo vis daugiau žmonių su įvairiais nusiskundimais. Dėl netaisyklingo sniego kasimo dažniausiai skundžiamasi nugaros skausmais, sausgyslių, raiščių ir...

Sukčiavimas: sumokėjau už prekę, bet jos negavau

Internetinei prekybai tampant vis patrauklesnei bei patogesnei tiek pardavėjams, tiek ir pirkėjams, pastarieji vis dažniau susiduria su situacijomis, kuomet prisidengdami įprastu prekių pardavimu, siekia apgaulės būdu pasipelnyti. Paskelbus karantiną, siekiant stabdyti koronaviruso ir jo...

Šviežios morkos – organizmui stiprinti: įdomūs faktai ir pyrago receptas

Morkos – viena labiausiai lietuvių pamėgtų daržovių. Jas gyventojai gausiai vartoja nepriklausomai nuo sezono – morkos populiarios išlieka tiek žiemą, tiek vasarą. Jolanta Sabaitienė, prekybos tinklo „Iki“ vaisių ir daržovių ekspertė, pasakoja, kad nors...

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS